Afdeling

Als werkgroep helpen wij met het vormgeven van de standpunten van GroenLinks met betrekking tot de onderwerpen privacy en digitalisering. Dit doen wij door kennis over deze thema’s te delen, onderling te discussiëren, aan te haken op de actualiteiten en door het gesprek aan te gaan met volksvertegenwoordigers van GroenLinks.

Momenteel zijn we vooral bezig met de volgende dossiers:

• De nieuwe Auteursrechtenrichtlijn van de EU, en vooral artikel 13 (uploadfilter) en artikel 11 (linkbelasting) hierin

• De gevolgen van de nieuwe Europese richtlijn voor betaaldiensten (PSD2)

• De gevolgen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming

• De slimme stad

• Rekeningrijden zonder privacy te schenden

Naast inhoudelijke verdieping zoeken wij ook contact met GroenLinkse volksvertegenwoordigers op elk niveau. De ervaring leert dat we vaak veel van elkaar kunnen leren. Zo dragen we bij aan een helder en duidelijk GroenLinks geluid binnen ons werkterrein.

Wij vergaderen doorgaans elke eerste woensdag van de maand op het pand van GroenLinks in Utrecht. Ben je geïnteresseerd om actief te worden bij onze werkgroep, wil je een keertje langskomen of heb je als volksvertegenwoordiger vragen waar wij je mee zouden kunnen helpen? Stuur dan een e-mail naar werkgroepprivacy@groenlinks.nl